AVON araştırdı: Türk Kadını cildini nasıl koruyor?

AVON, Türkiye'de kadınların cilt bakım alışkanlıklarınıi ürün tercihlerini ve bütçelerini  12  ilde 15-64 yaş aralığında 800 kadınla yaptığı araştırma ile açıkladı. Araştırmada Türk Kadınlarının cilt bakım algısına, cilt bakım ürünleri kullanım alışkanlıklarına ve hangi saatte cilt temizliğinin tercih edildiğine dair birçok detaya yer verildi.

AVON araştırdı: Türk Kadını cildini nasıl koruyor?

Araştırmaya katılan tüm kadınların yüzde 42’si ve metropolde yaşayan kadınların yüzde 50’si hızlı ve pratik bir cilt bakım rutini tercih ediyor. Cilt bakımı dendiğinde katılımcıların yüzde 83’ü cildini temizleyerek cilt bakımı rutinine başlıyor. Tüm kadınların ilk adımı ise cildi temizlemek ve ardından nemlendirici kullanmak. Ortaya çıkan bir diğer eğilim ise cilt bakımını 3 adımda bitirmek…
CİLT BAKIMI İÇİN AKŞAM SAATLERİ TERCİH EDİLİYOR
Cilt bakımı konusunda Türk kadınlarının yüzde 70’i, saat 17.00’den sonra cildine ve kendine zaman ayırıyor. Yüzde 15’i ise sabah saatlerini tercih ediyor. Elbette yaş kırılımları da bu rakamlarda farklılık gösteriyor. 15-18 yaş grubunun yüzde 27’si sabah 06.00-10.00 saatleri arasında cilt bakımını yaptığını söylerken, sabah erken saatleri tercih edenler AB grubu diliminde… Metropolde yaşayan kadınların yüzde 44’ü cilt bakımı uygulamalarını akşam 21.00 ve sonrasında yapıyor.

1-044.jpg
AYRILMAZ ÜÇLÜ: SU, SABUN VE NEMLENDİRİCİ
Cilt temizliği konusunda, su, sabun ve nemlendirici kullanmak cilt bakımının ayrılmaz uygulamaları olarak görülüyor. Bu noktada yaş kırılımlarına bakıldığında, 19-24 yaş arası kadınlar, yüzlerini daha çok “yüz temizleme jeli” ile temizliyor. Tonik kullanımı 25-34 yaş grubunda rutin olarak belirtilirken, nemlendirici kremler özellikle metropolde yaşayan kadınların vazgeçilmezler kategorisinde yerini alıyor. 
AYRILAN BÜTÇENİN BÜYÜK BİR KISMI CİLT BAKIM ÜRÜNLERİNİN
Araştırmaya katılan kadınlar, yıllık harcamaları göz önünde tutulduğunda, bütçelerinin büyük bir oranının cilt temizleme ürünlerine gittiğini belirtiyor. Liste tedavi edici ürünler, nemlendiriciler, cilt bakımı ürünleri, anti-aging ürünler, göz kontörü ve akne özelindeki ürünler olarak devam ediyor. 45-64 yaş grubundaki kadınlar daha ziyade kırışıklık giderici ürünler kullanmayı tercih ederken 45 yaş öncesi kadınlar dah ziyade cilt temizlik ürünleri, bakım ürünleri ve maskeleri tercih ediyor.
PSİKOLOJİ CİLT BAKIMINDA ÖNEMLİ BİR FAKTÖR
Araştırmaya göre kadınların 83%’ü cilt bakım ritüellerine yüz temizliğiyle başlıyor. Yüz temizlemeyi sırasıyla yüzü nemlendirme ve göz nemlendiricisi kullanımı takip ediyor. Cilt temizliği ve nemlendirmesi, tüm kategoriler içerisinde öne çıkıyor. Cilt temizleme ürünleri haftada 5 kereden fazla kullanılıyor ve akşam ya da gece geç saatlerde uygulanıyor. Bu yaklaşım mevsimden mevsime de değişkenlik göstermeden devam ediyor. Kadınlar cilt bakımında da psikolojilerine göre yol alıyor. Ciltlerinden memnun olmadıklarında, ciltlerinin kötü göründüğünü düşündüklerinde ve özellikle kendilerini şımartmak istediklerinde cilt bakımı yapıyor. Mevsime göre de cilt maskeleri bu rutine dahil oluyor. 
KADINLAR ÜRÜNLERİ SEÇERKEN NELERE DİKKAT EDİYOR?
İyi bir kozmetik tüketicisi olan Türk kadınları, cilt temizleme ürünü alırken en çok şu  konulara dikkat ediyor: ürünlerin güvenilir olması, ürün içeriklerinin yüksek kalitede olması ve verilecek paraya değecek ürünler olması… Bu konudaki yaklaşımlar da yaş aralığı da göre değişkenlik gösteriyor. 15-34 yaş arası kadınlar kaliteli ürünleri tercih ederken, 35-64 yaş arası kadınlar fiyat-performans dengesine daha çok önem veriyor.

Bu haber toplam 539 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.