Balık Tüketiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Eylül ayında sezonun açılmasıyla tezgahlarda yerini alan Balık, içerdiği protein ve vitaminleriyle önemli bir yere sahip. Peki balık tüketirken dikkat edilmesi gerekenler neler? İşte sizler için derlediğimiz 8 kritik nokta!

Balık Tüketiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Çıtır çıtır olmasın!

Çıtır balık daha lezzetli olabilir, fakat damak tadınıza hitap ederken sağlığınıza zarar veriyor. Çünkü proteinlerin yüksek ısıyla birlikte yapıların bozulmaya uğramasıyla protein değeri düşüyor. Bunun sonucunda vücuda yararlı etkisi ortadan kalkıyor. Uzmanlar "una bulayıp kızartma" tekniğinden uzak durulması gerektiğini vurguluyor.

11-001.jpeg

Asitli içecekler tüketmeyin

Vücutta bulunan yararlı etkileri azalttıkları için balığın yanında kola, gazoz, meyve suları gibi aromalı ve asitli içeceklerden uzak durulması gerekiyor. Bunların yanı sıra taze limon sıkılmış, maden suyu tüketebilirsiniz. Hem sindirim sisteminizi destekleyecek hem de sağlıklı bir seçim olacaktır.

yrrbjlieudhmcyjd-636271749059836327-007.jpg

Limonla omega-3 kullanımını artırın

Balığın olmazsa olmazı limon... Peki balığın üzerine limon sıkarak doğru mu yapıyoruz? Uzmanlar balığın üzerine sıkılan limonun eğer balığın zehirleyici etkisi varsa onu azalttığını ve vücuttaki toksik etkiyi ortadan kaldırdığını söylüyor. Bu nedenle balığın üzerine limon sıkıp tüketmeniz doğru bir seçim olacaktır.

5d78de4645d2a023a0d3dd9f.jpg

Yeşil salatayla C vitamini takviyesi yapın

Balıkta en az bulunan C vitamini düzeyini artırmak için yanında bol limonlu yeşil salata tüketin. Yeşil salata C vitamini açığını kapatarak omega-3 emilimini artırıyor. Aynı zamanda içeriğindeki yüksek posayla daha dengeli bir kan şekeri ve daha uzun süre tokluk sağlıyor.

firinda-balik-2-800x533.jpg

Soğanla bağışıklığınızı güçlendirin

Balığın vazgeçilmezlerinden biri de soğan...Bizler farkında olmadan fazlasıyla vücudumuza olumlu etki ediyor. Bağışıklık sistemini güçlendiriyor, kan şekerini düşürücü etkisiyle yüksek kan şekeri seviyesini dengeliyor. Ancak gastrit ve reflü gibi sindirim sistemi hastalıkları olan bireyler için soğan tüketimi mide asidini uyarıcı etkisinden dolayı tüketimi uygun değil.

sogan.jpg

Yoğurt tüketirken dikkat!

Süt ve ürünlerinin protein yapısında bulunan histamin, balıkta da bulunan histaminin etkisiyle normal düzeyin üzerine çıkıyor. Bu durumda balık bayatsa vücutta toksik etki yaparak sağlığınız için risk oluşturabiliyor. Balık taze ise toksik etki göstermeyeceği için yemek öncesinde, yemek yerken veya sonrasında süt ve yoğurt gibi süt ürünlerini tüketmenizde ise bir sakınca yok.

fennel-crusted-side-of-salmon-with-chive-yogurt-sauce-74-web.jpg

Sosunuz bu üçlüyü içermesin

Balığı kremalı, şekerli veya soyalı soslarla tüketmeniz, öğününüzün basit karbonhidrat ve yağ içeriğini arttırarak yüksek kalori almanıza yol açıyor. Domates veya salçalı soslar, sebze garnitür ilavesi veya püreleri ise dengeli ve sağlıklı seçimler oluyor; kilo kontrolü sağlamanıza ve balığın tadını daha iyi almanıza katkı sağlıyor.

s-7c3d67f65e59f71e66005fdb724f2790b4c6a530.jpg

Küçükse kılçıklarıyla birlikte yiyin

Balığın kılçığında yüksek miktarda bulunan kalsiyum ile fosfor, kemik dayanıklılığı ve sağlığı için büyük önem taşıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşe Sena Binöz bu sağlıklı etkisi nedeniyle osteoporoz riskini azaltmak için hamsi gibi küçük balıkları kılçıklarıyla birlikte tüketmeyi alışkanlık haline getirmenizi öneriyor.

 

hamsibugulama.jpg

Bu haber toplam 177 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.