Çocuk isteyen egzersiz yapsın!

Son yıllarda yetişkin erkeklerde sperm sayısının azaldığı yapılan bir araştırmayla ortaya çıkarıldı. Peki, çocuk isteyen yetişkin erkekler ne yapmalı ve nasıl beslenmeli? İşte detaylar...

Çocuk isteyen egzersiz yapsın!

Kısırlık tedavisi gören 443 erkek üzerinde yapılan araştırmaya göre, erkeklerin 2 gruba ayrılarak 218'i egzersiz yapan ve 215'i egzersiz yapmayan 7 gün, 30 gün, 12 hafta ve 24 haftalık periyotlarda seminal sıvıda inflamasyon ve oksidatif stres, semen parametreleri, sperm DNA fragmentasyonu ve hamilelik oranları yönünden incelendi.

90d587ba-a529-48bd-985e-186439db72d1.jpg

Crossfit tarzı egzersiz yapan grupta yapmayan gruba göre, seminal sıvıda inflamatuar ve oksidatif stres belirleyicileri anlamlı şekilde düşük bulunurken gebelik oranlarında artış olduğu görüldü.

80efc508-0b51-49fb-8970-b78a14fde65a.jpg

Aç kalmak üremeyi olumlu etkiliyor

Yüksek yoğunluklu bir egzersiz programının erkek faktörü kısırlık tedavisine yardımcı olan bir yaşam tarzı. Egzersizin yanı sıra beslenmede işlenmiş gıdalar yerine doğal ürünler tüketmelidir.d5c35f2f-a0af-411f-81bc-6384db2b6bc3.jpg

Sigara alkol vb. kötü alışkanlıklardan uzak durulmalı. İyi beslenmenin yanında aç kalmanın da üremeyi olumlu yönde etkilediğine ilişkin araştırmalar yapılıyor. Belirli periyotlarda erkekler için 16-18, kadınlar için 12-14 saat aç kalmak üremeyi olumlu yönde etkiliyor

8842b6e9-b2dd-4883-8fd9-c8e83b73e118.jpg 

Sağlıklı sperm için 8 besin takviyesi

Ayrıca beslenmeye eklenecek bazı takviyelerin üreme sağlığını ve dolayısıyla sperm hareketliliğini ve kalitesini olumlu olarak etkiliyor.

  • Aminoasitler: Sperm hareketliliğini ve işlevselliği için çok önemli.
  • Çinko: Erkek üreme sisteminin normal işlev görebilmesi için gerekli olan eser bir elementtir. Vücudumuzda birçok mekanizma çinkoya ihtiyaç duyar. Çinko eksikliği azalmış erkeklik hormonu (testosteron) seviyesi ve azalmış sperm sayısıyla ilişkilidir.
  • Antioksidanlar: Spermler, oksidatif hasara çok duyarlıdır. Bu zararı önlemek için antioksidanlar çok önemli bir rol oynar.
  • C vitamini: Spermlerin içinde bulunduğu seminal plazmadaki C vitamini seviyesi diyetle ne kadar alındığı ile doğrudan ilişkilidir ve düşük seviyelerde spermin genetik materyalinin hasar görmesi olasılığı artar.
  • E vitamini: Çok iyi bilinen bir antioksidandır ve hücreleri serbest radikal hasarlarından korur. Yapılan bir çalışmaya göre E vitamini alan erkeklerde sperm işlevi korunarak yumurta dölleme oranı da artar.
  • Glutatyon/Selenyum: Glutatyon sperm antioksidan savunması için hayatidir ve sperm hareketliliğine olumlu etkileri olduğu birçok çalışma ile gösteriliyor.
  • Koenzim Q-10: Koenzim Q-10 sperm de enerji üretiminin olduğu orta bölümde yoğun bir şekilde bulunur. Aynı zamanda antioksidandır. Sperm hareketliliğini arttırdığı yapılan çalışmalarda gösterilmiştir.
  • B12 vitamini: B12 vitamin eksikliği erkekte sperm sayı ve hareketliliğinin azlığı ile karakterizedir. İnfertilite problemi olan erkek hastalara B12 vitamini takviyesi yapıldığında sperm sayı ve konsantrasyonunda artış olduğu gözlemlenmiştir.7ebb17a6-5318-4823-9c09-5317c640f93b.jpg

 

Bu haber toplam 50 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.