Enerji Veren 10 Besin!

Artan sıcaklıklardan kaynaklı oluşan yorgunluk hissine ufak beslenme tüyolarıyla son verin. Yaz aylarında size enerji verecek işte o 10 besin!

Enerji Veren 10 Besin!

Çiğ Badem

Her gün düzenli olarak 10 - 15 adet çiğ badem tüketmeye özen gösterin. İçerdiği magnezyum ve B vitamini sayesinde enerji akışını hızlandırmada çok büyük öneme sahip. Araştırmalar, düşük magnezyum seviyelerine sahip insanların daha hızlı ve kısa sürede yorulduğunu gösteriyor. Ayrıca yetersiz B vitamini yorgunluk, sinir ve konsantrasyonda azalmalara neden olabiliyor.

 

cig-badem.jpg

 

Yulaf

İçerdiği yüksek lif oranıyla gün boyu sizi hem tok tutacak hemde kan şekerinizi dengeleyecektir.  Enerjinizin düşmemesi için beslenmenizde mutlaka lif kaynaklarına yer verin. Sabah kahvaltılarında yulaf tüketebilirsiniz. Güne zinde başlamanızda yardımcı olacaktır.

 

yulaf.jpg

 

Muz

Vazgeçilmez meyvelerden muz, içerdiği karbonhidrat, lif, B6 vitamini ve potasyum sayesinde enerji seviyenizi arttırmak için en iyi besinlerden biri. Potasyum sayesinde kasların çalışmasına yardımcı oluyor aynı zamanda vücuda alınan enerjilerin kullanılmasında büyük rol oynuyor. Bu nedenle her gün 1 muz tüketimi size çok iyi gelecek.

 

muzz.PNG

 

Somon

Omega 3 kaynağı Somon, vücutta yorgunluğa yol açan inflamasyonu (iltihaplanmayı) azaltan besin öğelerinden biri. Haftada 2-3 gün somon gibi omega 3 içeriği zengin olan yağlı balıklar tüketmeye özen gösterin.

 

somon-tarifi.jpg

 

Bitter Çikolata

Diğer çikolata çeşitlerine göre daha yüksek kakao içeriyor. Kakaodaki  antioksidanlar, vücuttaki kan akışını arttırarak kaslara ve beyine oksijen taşınmasına destek oluyor.  Bitter çikolata ayrıca, zihinsel enerji ve ruh halini arttırdığı gösterilen teobromin ve kafein gibi uyarıcı bileşikler içeriyor. Eğer diyabet hastalığınız yoksa günde 20 gr bitter çikolata rahatlıkla tüketebilirsiniz.

 

bitter-cikolatanin-faydalari-nelerdir-gunde-150-gram-bitter-cikolata-yersek-1548155027-8601.jpg
 

Yeşil Çay

Yeşil çay stres ve yorgunluğu önler. Ayrıca yapılan çalışmalara göre zihinsel konsantrasyonu ve uyanıklığı arttırabilme özelliği taşıyor. Tansiyon problemi olmayanlar günde 2 fincan yeşil çay tüketebilir.

 

1480197-940x531.jpg

 

Yoğurt

Yoğurt içerdiği probiyotikler sayesinde bağırsak mikrobiyotamızı düzenler, bedensel ve zihinsel olarak zinde kalmamıza destek sağlar. İçerdiği B vitamini sayesinde vücuda alınan enerjinin korunmasına yardımcı olur. Alerji problemi olmayan bireyler günde 2 su bardağı yoğurt ya da kefir tüketebilir.


yogurtt.PNG

 

Avokado

İçermiş olduğu yağlar ve lif bakımından oldukça zengin olan avokado, vitaminlerin emilimlerini arttırıyor ve vücut için enerji kaynağı oluşturuyor. Günde 5-6 adet zeytin veya 1 tatlı kaşığı zeytinyağı yerine  ¼ avokado tüketebilirsiniz.


avokado.jpg

 

Turunçgiller

Antioksidan ve C vitamini kaynağı olan turunçgiller, stres ve yorgunluktan uzak tutuyor. Bu nedenle her gün düzenli olarak 1 porsiyon tüketilmesinde fayda var.

 

portakallar.jpg

 

Koyu Yeşil Yapraklı Sebzeler

Potasyum, magnezyum, A, C, K, vitaminleri, folik asit ve lif bakımından zengin olan koyu yeşil yapraklı sebzeler, içerdiği mineraller sayesinde kırmızı kan hücrelerinin üretimi destekler. Aynı zamanda hücrelere verimli oksijen taşınmasını sağlayarak zihinsel ve bedensel yorgunluğun önüne geçer. Eğer kan sulandırıcı ilaç kullanmıyorsanız günde 1 avuç çiğ olarak ya da buharda tüketmeye özen gösterin.

 

cabot-health-leafy-greens.jpg

 

Bu haber toplam 146 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.