Gebelikte mutlaka tüketilmesi gereken 6 gıda

Hamilelikte nasıl besleniz, hangi yiyeceklerden kaçınılır, vitaminleri nasıl seçer? Hamilelikte yiyecek seçiminizi kolaylaştırmak için, hamile anneler için en faydalı ürünlerden 6'ını seçtik.

Gebelikte mutlaka tüketilmesi gereken 6 gıda

Hamilelik sırasında, sadece kendi sağlığınızdan değil, gelecekteki bebeğinizin durumundan da siz sorumlusunuz. Gelecekte anne ve çocuğun ihtiyaç duyduğu vitamin ve eser elementlerdeki tüm ihtiyaçlarını sadece tam ve dengeli bir diyet karşılayabilir.

Mesela gebelikte daha çok protein ve kalsiyum ihtiyacı ortaya çıkar. Çünkü büyüyen bebeğinizin kemikleri ve dokuları için bunlar şarttır. Doğumsal bazı olumsuzlukları önlemek için ekstra folik asit ve kan hücrelerinin bebeğinize daha çok oksijen taşıması için ekstra demire ihtiyacınız olduğu gibi.

eac0229789100fa6d61102d94a5a5e6a.jpg

Tam tahıllı ürünler 

Kepekli tahıllar, özellikle gebeliğin ikinci ve üçüncü dönemlerinde artan kalori gereksinimi karşılamak için mükemmel bir besindir. Rafine edilmiş tahılların aksine, kepekli tahıllar lif, vitamin ve bitkisel bileşikler içerir. Yulaf ve quinoa de gebelik sırasında önemli olan proteini yeterli miktarda içerir. Ayrıca, kepekli tahıllar B-vitaminleri, lif ve magnezyum açısından zengindir. Tüm bunlar sıklıkla gebe kadınların eksikliğini duyduğu vitamin ve minerallerdir.

istock-903819438.jpg

Fasulye

Fasulye protein ve lif kaynağı olmanın yanında zengin kalsiyum, çinko, folat ve demir kaynağıdır.

blog-fasulyeturleri.jpg

Somon

Omega 3 yağ asitleri bebeğinizin beyin ve göz gelişimi için çok önemlidir. Aynı zamanda protein ve B vitamini kaynağıdır. Somonda ayrıca D vitamini açısından da zengindir. D vitamini kemik sağlığı ve bağışıklık fonksiyonu da olmak üzere vücuttaki bir proses için çok önemlidir. Somon civa açısından da diğer balıklardan daha masumdur.

tatli-eksi-soslu-somon-50203408.jpg

Yumurta

Yumurtalar minimum miktarda kaloriye sahip çok miktarda protein içerirler ve B grubu vitaminleri, çocuğun kardiyovasküler sistemini geliştirmeye yardımcı olur. Ama yerken iyi pişmiş olduğundan emin olunuz.

kahvalti-2.jpg

Az yağlı yoğurt 

Yoğurt, bütün organların yanı sıra kemik ve kas oluşumu için gerekli olan kalsiyum ve proteini içerir.

do-you-know-what-the-most-nutrient-dense-snack-is.jpg

Taneli meyveler

Yabanmersini, böğürtlen ve ahududu çok değerli besin kaynağıdır. Hem lezzetli bir ara öğün hem de garnitürdür. Yoğurt içine konabilir, tahılla karıştırılabilir. Vitamin C, potasyum ve folat açısından zengindir.

chem-polezny-yagody-001.jpg

Bu haber toplam 132 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.