İBB'ye 812 bin 203 başvuru yapıldı: Sosyal yardım talebi iki kat arttı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul İstatistik Ofisi, 2020 yılı Nisan ayında, İBB Beyaz Masa’ya yapılan başvuruları değerlendirdi.

İBB'ye 812 bin 203 başvuru yapıldı: Sosyal yardım talebi iki kat arttı

Nisan ayında, İBB Beyaz Masa’ya yapılan başvurular yüzde altı artarak 812 bin 203 oldu. Talep başvuruları iki kat artarak, yüzde 46.7’ye yükseldi. En fazla talep, yine gıda ve sosyal yardıma oldu. En fazla şikayet ulaşım alanında gerçekleşti. Başvuruların yüzde 88,2’si çözüme kavuşturulurken, şikayet başvurularında çözüm süresi ortalama 4.8 gün oldu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul İstatistik Ofisi, 2020 yılı Nisan ayında, İBB Beyaz Masa’ya yapılan başvuruları değerlendirdi. Değerlendirme sonuçları şöyle:

BEYAZ MASA’YA BAŞVURU BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE YÜZDE 6 ARTTI
2020 yılının Nisan ayında, İBB Beyaz Masa’ya yapılan başvuru sayısı Mart ayına göre yüzde 6 artarak 812 bin 203 oldu. Bilgi istemi, talep ve şikayetlerden oluşan başvuruların yüzde 16,7’si İGDAŞ, yüzde 18,7’si İSKİ ile ilgili oldu. Başvurularda en fazla artış İGDAŞ’ta gerçekleşirken, İSKİ başvurularında azalma gözlemlendi.

TALEP BAŞVURULARI İKİ KAT ARTTI
Yapılan toplam 812 bin 203 başvurunun yüzde 6,8’i şikâyet, yüzde 40,9’u talep ve yüzde 52,3’ü ise bilgi istemi şeklinde gerçekleşti. Ocak ve Şubat aylarında, İSKİ ve İGDAŞ dışında kalan şikayet başvurularının payı yüzde 14’ün üzerindeyken, Nisan ayında yüzde 7,7’ye geriledi. Ocak ayında yüzde 16,3, Şubat ayında yüzde 12,6, Mart ayında yüzde 21,9 olarak gerçekleşen talep başvurularının payı Nisan ayında iki kat artarak yüzde 46,7’ye yükseldi.

İGDAŞ alanında şikayet başvuruları artmasına rağmen, tüm başvurular arasındaki payı Nisan ayında yüzde 4,4 ile Mart ayı seviyesinde seyretti. Bu alanda Mart ayında yüzde 23,7 ile en yüksek seviyede ölçülen talep başvurularının payı Nisan ayında yüzde 13,3’e gerileyerek dört ayın en düşük seviyesinde gerçekleşti. İSKİ ile ilgili olarak, Nisan ayında, yüzde 48,5 bilgi talebi, yüzde 6 şikayet ve yüzde 45,5 talep başvurusu oldu. Rakamlar, önceki aylara göre şikayet başvurularında artarken, bilgi istemi ve talep başvurularında azaldı.

EN FAZLA TALEP GIDA VE SOSYAL YARDIMA
Taleplerde sosyal desteklerle ilgili konular hem kadınlarda hem de erkeklerde ilk sırada gelirken bilgi istemi konusunda ise sosyal yardımlar, İstanbulkart Gıda ve anlık otobüs bilgisi öne çıktı. Erkeklerde denetim, güzergâh ihlali ve salgın tedbirleri başlıca şikâyet konularını oluştururken kadınlarda sosyal yardım, denetim ve İstanbulkart Gıda şikâyetleri yoğunluk gösterdi.

Bilgi isteminde erkekler anlık otobüs bilgisi, sosyal yardım ve İstanbulkart Gıda alımı; kadınlar ise sosyal yardım, İstanbulkart Gıda ve anlık otobüs bilgisi ile ilgili hususlarda başvuru yaptı. Hem erkekler hem kadınlar erzak kolisi yardımı, sosyal yardım ve İstanbulkart Gıda konularında taleplerini iletti.

EN FAZLA ŞİKAYET ULAŞIM ALANINDA
Beyaz Masa’ya gelen şikayetlerin yüzde 45,8’ini ulaşım, yüzde 20,5’i kent ve toplum düzeni ile ilgili iken, bilgi istemi ve talep başlıklarında sırasıyla yüzde 44,2 ve yüzde 84,9 ile sosyal destek hizmetleri ilk sırada yer aldı. İGDAŞ ve İSKİ’ye gelen şikayetlerle birlikte değerlendirildiğinde, ulaşım şikayetinin toplam payı yüzde 35,3 olarak gerçekleşti.

Mart ayına göre ulaşım ile ilgili şikayetlerde yüzde 15 azalış göze çarparken, sosyal destek hizmetlerine ilişkin talepler 154 bin 266 artışla 208 bin 142 oldu. Şikayetlerde öne çıkan alt başlıklar “denetim”, “sosyal yardımlar” ve “durak/güzergah ihlali” iken; bilgi isteminde “sosyal yardım”, “anlık otobüs bilgisi” ve “İstanbulkart Gıda”; talep başvurularında ise “erzak kolisi yardımı”, “sosyal yardım” ve “İstanbulkart Gıda” sıralamada öne çıktı.

BAŞVURULARIN YÜZDE 88.2’Sİ ÇÖZÜME KAVUŞTURULDU
Mart ayında Beyaz Masa’ya gelen başvuruların yüzde 88,2’si çözüme kavuşturulurken, yüzde 11,8’inin çözüm süreci devam
ediyor. Bilgi istemi başvurularının yüzde 96,2’sine, şikayet başvurularının yüzde 4,9’una, talep başvurularının ise yüzde 13,1’ine başvuru günü içerisinde karşılık verildi.

ŞİKAYET BAŞVURULARINDA ÇÖZÜM SÜRESİ ORTALAMA 4.8 GÜN
Aynı gün içinde cevap verilen anlık çözümler dışarıda bırakıldığında şikayet başvurularının yüzde 19,2’si 1 gün içerisinde çözülürken, ortalama çözüm süresi 4,7 gün oldu. Şikayet başvurularının yüzde 11,1’i bir günde, yüzde 33,3’ü 2-3 günde, yüzde 33,4’ü 4-7 günde, yüzde 22,3’ü ise 1 haftadan fazla sürede çözüme kavuşturuldu.

Bu haber toplam 367 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.