Intermittent Fasting Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır?

Kurallar basit: her şey yiyebilirsiniz, ancak günün belirli saatlerinde. Amerikalı bilim insanlarına göre, bu diyet sadece kiloyu değil aynı zamanda kan basıncını da azaltabilir. Peki, Intermittent Fasting Diyetinde nasıl zayıflabiliriz?

Intermittent Fasting Diyeti Nedir, Nasıl Yapılır?

Oruç diyeti olarak bilinen Intermittent Fasting diyeti yöntemi çok eski dönemlerden beri kullanılan bir diyet metodudur. Aslında tüm insanlık tarihi boyunca uygulandığı dahi söylenebilmektedir. Bu hızlı diyet yöntemi günümüzde çoğu kişi tarafından bilinmemektedir, çünkü bu alışkanlık neredeyse unutulmuştur. Intermittent fasting, şu anda dünyanın en popüler sağlık ve fitness trendlerinden birisidir. İnsanlar kilo vermek, daha sağlıklı olmak ve yaşam tarzlarını basitleştirmek için bu yöntemi kullanmaktadırlar. Birçok çalışma, bu diyet türünün vücudunuz ve beyniniz üzerinde güçlü etkileri olabileceğini ve hatta daha uzun yaşamanıza yardımcı olabileceğini göstermektedir.

16-8-diyeti-nedir.png

Intermittent fasting nasıl yapılır?

16: 8 diyetinin özü günde sadece 8 saat, kalan 16 saat ise şekersiz su, çay veya kahve içmek. Aynı zamanda, diyet sırasında, kalori içeriğine dikkat etmeden, kesinlikle herhangi bir yiyeceği yiyebilirsiniz. İntermittent fasting diyetinin sık tercih edilmesinin sebebi ise katı kurallar ve düzenlemeler yerine, kolaydır ve minimum çabayla gerçek sonuçlar sağlayabiliyor olması… İntermittent fasting diyetinde besin kısıtlamasını sorunlu tutmasa da makarna, ekmek ve patates gibi karbonhidrat yerine ise yumurta, avokado, yeşil sebzeler, yağlı tohumlar gibi sağlıklı diyette bulunması gereken besinler tavsiye edilir.

untitled-2-006.png

Peki 8 saat diyeti nasıl çalışıyor, kişiyi nasıl zayıflatıyor?

8 saat diyeti vücudunuzu yeniden başlatma şansı veriyor. Yemek yemeye sınırlı süre ayırmak vücudunuza kalori yakabilmek için de yeterli zaman vermenize olanak tanıyor. Kahvaltınızla son yediğiniz yemek arasındaki zamanı uzatmak üzerine kurulu olan 8 saat diyeti depolanan yağların yakılması için vücudunuza zaman tanımak anlamına geliyor böylelikle. Buna ek olarak 8 saat yiyip 16 saat aç kaldığımızda hücrelerimizdeki enerji kaynağı olan mitokondriyanın fonksiyonu uyarılıyor. Böylelikle yenilenme hormonları en üst düzeye çıkıyor ve düşük kalorili diyetlerin neden olduğu hücre içi hasar ortadan kalkıyor. Tam tersini düşünelim. Sık yemek yediğimizde vücuda devamlı olarak glikojen depolanıyor ve glikojen rezervi hiç tükenmediği için vücut enerji için yağ yakmayı unutuyor, sadece glikojen yakmak için uğraşıyor. 8 saat diyeti ise enerji için yağ yakmayı sağlıyor ve böylelikle kişi kısa sürede kilo verebiliyor.

9e2008d5564f7fc9ae9938b4f41abd8a.jpg

İntermittent fasting diyeti metodları nelerdir?

İntermittent fasting diyetinin en çok tercih edileni 16/8 Metodu demiştik… 16/8 metodunun dışında ise genelde şu metodlar tercih edilmektedir:
5: 2 Diyet: Haftada 2 gün aç kalınabilir.
Ye-Dur-Yeme: Haftada bir veya iki gün 24 saat aç kalınabilir.
Savaşçı yöntemi: Gündüzleri aç, geceleri dengeli ve büyük porsiyon bir yemek yenilir.
Spontan Yemek Atlama: Uygun olunduğunda öğün atlanır.

f03d845350ea6d8410965f62ddb77574.png

Plana başlamadan önce, kişiler için uygun diyet olduğundan emin olmak için bir profesyonelle konuşmak önemlidir. Kadınlar, belirli Intermittent fasting diyeti uygulamalarında hormon dengeleri için sağlıklı olup olmadığına dikkat ederek karar almalıdır. Ayrıca, adrenal yorgunluk veya bağırsak sağlık sorunu olanlar dikkatli bir şekilde ilerlemelidir.

if-faydalari.jpg

 

Bu haber toplam 1566 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.