Kanseri Önlemek Sizin Elinizde!

Yanlış beslenme, çevre kirliliği, ve enfeksiyonlar kanser oluşumunda % 40'a yakın rol oynamakta. Kanser riskinin gelişiminin önlenmesi mümkün. Erken teşhis koyup tedavi etmekten daha kolay ve etkili bir yol, kanser gelişimini önlemektir

Kanseri Önlemek Sizin Elinizde!

Kanser Gelişimini Önleyebilirsiniz

Kanserin bir kısmı doğuştan/genetik olarak gelmemektedir. Yanlış beslenme, çevre kirliliği, radyasyon ve enfeksiyonlar kanserlerin oluşumunda yüzde 40'a yakın rol oynamakta. Kanser riskinin önemli bir kısmının gelişiminin önlenmesi mümkün. Erken teşhis koyup tedavi etmekten daha kolay ve etkili bir yol, kanser gelişimini önlemektir.

1153931-940x531.jpg

Sigara, Nargile, Pipo ve Puro İçmemekte Fayda Var

Akciğer kanseri, kansere bağlı ölümlerde ilk sıralarda yer alıyor. Sigara, tek başına akciğer kanserinin yüzde 90'ında etkili. Sigaranın rolünün olduğu diğer kanser türleri ise yemek borusu, böbrek ve mesane... Sigaranın yanı sıra pipo, puro ve nargile içilmesi kanser riskini arttırıyor. Sigara içilen ortamda bulunmak kanser riskini sigara içmeyenlere göre arttırıyor. Sigaraya bağlı kanser riskini artıran faktörler ise günlük sigara miktarının artması, sigaraya genç yaşta başlamak ve sigaranın içe derin çekilmesi.

25402.jpg

Bol Tuzlu Ve Şekerli Besinlerden Uzak Durun

Beslenmede yapılan yanlışlar önlenebilir etmenlere bağlı olarak kanserlerin yüzde 20 ile 40'ını oluşturuyor. Meyve ve sebze tüketmemek bunun yerine az posalı. bol yağlı gıdalar ile beslenilmesi kolon kanseri riskini arttırıyor. Mevsiminde bol sebze ve meyve tüketmeniz sizin için yararlı olacaktır. Bol tuzlu gıdalar, işlenmiş et ürünleri kanser riskini özellikle mide kanserini arttırdığından bu gıdalardan uzak durmalısınız. Diğer yandan tükettiğiniz besinler kadar pişirme yöntemlerine de dikkat etmelisiniz. Odun ateşi ya da kömürde yapılan yemekler polisiklik aromatik hidrokarbonların ortaya çıkmasına neden oluyor bu da akciğer kanseri, deri ve üriner sistem kanserleri riskini arttırabilir.

tuz-ve-seker.jpg

Risk Faktörü: Fazla Kilolar

Türkiye'de ve Dünya'da giderek artış gösteren sağlık problemlerinden biri fazla kilolar. Aşırı kilo, vücutta aşırı yağ birikmesi anlamına geliyor. Fazla kilolara ise enerjisi yüksek olan gıdaların sık sık tüketilmesi ve hareketsiz yaşam sebebiyet veriyor. Diyabet, hipertansiyon ve kardiyovasküler gibi hastalıkların önün açan fazla kilolar, kanser içinde risk faktörü taşıyor. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki fazla kilolar meme, kalın bağırsak, rahim, yumurtalık, safra kesesi ve prostat kanseri riskini arttırıyor. Bu nedenle ideal kilonuza ulaşmak için sağlıklı bir diyet gerçekleştirmeye dikkat edin.

untitled-1.jpg

 

Alkolden Kaçının!

Alkol tüketimi ağız boşluğu, yutak, yemek borusu, meme ve karaciğer kanseri riskini arttırabilir. Tüketilen alkol miktarının artması kanser türlerinde gelişme riskini arttırmaktadır.

24472-001.jpg

Enfeksiyonlara Dikkat

Karaciğer kanseri riskini Hepatit B ve C virüsü arttırıyor. Bu iki virüs daha çok kan yolu ve cinsel temasla bulaşabiliyor. Hepatit B enfeksiyonundan aşı ile korunmak mümkün. HPV virüsü cinsel yolla bulaşıyor ve rahim ağzı kanseri, anal bölge kanserleri, vajen, penis ve baş boyun kanseri riskini arttırabiliyor. Helicobakter pylori bakterisi ise hassas kişilerde mide kanseri riskini arttırabilir. Riskli kişilerde bu bakteri türü antibiyotik ile tedavi edilebilir.

4209709ub-900x500.jpg

Güneşte Aşırı Kalmamak Önemli

D vitamini için güneş ışınlarından günde yarım saat yararlanmak yeterli. Güneşte daha uzun süre kalmak ultraviyole ışınlarına maruz bırakabiliyor. Bu ışınlar deri kanserlerini tetikleyebilir. Solaryum yine benzer şekilde ultraviyole özelliği taşıdığı için cilt kanseri riskini arttırıyor. Güneşten korunmak için koruyucu kıyafetler, şapka ve güneş kremleri işe yarayacaktır.

3974-turizmci-de-tatilci-de-bayram-ediyor-0.gif

Düzenli Egzersiz Kanser Riskini Azaltıyor

Haftada 3-4 gün 30 dakika egzersiz yapmak kanser riskini azaltıyor. Özellikle de meme ve kalın bağırsak kanserini. Egzersizlerin düzenli yapılması etkili olacaktır. Egzersiz olarak fiziksel aktivite, hızlı tempoda yürüme, koşma, bisiklet, ip atlama, yüzme ve tenis gibi sporlar yapabilirsiniz.

 egzersiz-ve-alzeimer-900x500.jpg

Menopoz sonrasında dikkatli olunmalı!

Menopozdan sonra hormonlar kemik erimesini önlemek ve menopoz yakınmalarını azaltmak için yaygın olarak kullanılmaktaydı. Bu hormon kullanımının meme kanseri riskini arttırdığı belirtilerek böyle bir uygulamanın tercih edilmemesi önerildi. Meme kanserinden korunmak için otuz yaş öncesi gebelik ve emzirme tercih edilebilir.

 

 

Bu haber toplam 134 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.