Magnezyum İçeren Besinler Nelerdir?

Vücudun sağlığı için gerekli olan minerallerden biri de magnezyumdur. Peki, neden Magnezyum o kadar faydalı ve hangi yemeklerde var?

Magnezyum İçeren Besinler Nelerdir?

Magnezyum Nedir?
Magnezyum, normal metabolizma ve vücut hücrelerinin çalışması için gerekli olan çoğu dokuda bulunan hayati bir elementtir.  Vitamin ve mineral dengesi ihlalleri eksiklik durumlarında kendini gösterir ve refahı ve insan sağlığını etkiler.

1440x810-cmsv2-b222c11f-b1c1-51fb-a5ab-da6833eec3ac-3426526.jpg


Magnezyumun Vücuttaki Rolü Nedir?
İnsülinin salgılanması ve etkilenmesi için gıdanın enerjiye dönüştürülmesi, güçlü kemik, diş, kas oluşumu ve vücut ısısının düzenlenmesi için magnezyum gereklidir.  Magnezyum, potasyum, kalsiyum ve C vitamini emiliminde rol oynar. Hastalarının çoğu, magnezyum alımlarını arttırdıklarında kendilerini daha iyi hissederler.

original-image-81d1adc1246294ae3ddc589de9260d57.jpg

Magnezyumun Vücuda Faydalari Nelerdir?
•    Hücrelerin bağışıklık aktivitesini arttırmak için.  
•    DNA ve RNA moleküllerinde bulunan kararlı genetik bilgiyi korunur.  
•    Kemik mineral yoğunluğunu arttırır.  
•    Toksinleri ve metabolizma ürünleri ortadan kaldırmak için.  
•    Normal glikoz seviyelerini korunur.

5ae0890618c77317f093eef5.jpg

 

Magnezyum içeren besinler:
•    Kuru yemişler,
•    Nohut, fasulye, mercimek gibi baklagiller,
•    Domates, kereviz, ıspanak, soğan ve marul gibi sebzeler,
•     Elma, şeftali, greyfurt , incir, avokado ve muz gibi meyveler,
•     Buğday, yulaf, çavdar gibi tahıllarda,
•    Yumurta ve somon balığı gibi hayvansal gıdalar.

5a1d2597a27fe.jpg

 

Bu haber toplam 1002 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.