"O benim kahramanım" kampanyası ve 60 kadının öyküsü

Eşitsizliğin ve karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek için bir milyon kız çocuğuna gerçek hayattan dijital rol modelleri sunmayı amaçlayan #shesmyhero kampanyası, 60 kadının ilham verici hikayelerini dünyaya duyurmayı amaçlıyor.

"O benim kahramanım" kampanyası ve 60 kadının öyküsü

World Woman Foundation ve Geometry, 60 kadının hikayesinin 60 dakikalık güçlü bir filmde hep birlikte görselleştirilerek her birinin 60 saniyede anlatıldığı global bir dijital etkinlik olan World Woman Hour’da #ShesMyHero kampanyasını başlattı.

Kendi türünün ilk örneği olan World Woman Hour etkinliği; Oscar’a aday gösterilmiş aktris Cynthia Erivo, Brezilyalı-Amerikan moda tasarımcısı ve güzellik alanında girişimci Camila Coelho, ünlü primatolog ve antropolog Jane Goodall, hikaye anlatıcısı, film yapımcısı ve düşünce lideri Oge Egbuonu, transseksüel model Valentina Sampaio, şarkıcı Kechi Okwuchi, Paralimpik madalya sahibi Tatyana McFadden, Büyük Uluslararası Şirketlerin İlk İtalyan Kadın CEO’su Federica Marchionni, Filantropolog Anu Jain, Verizon İlk Siyahi Yönetim Kurulu Üyesi Shelley Archambeau ve çok daha fazlasının yer aldığı dünyanın dört bir yanından kadınları kapsayan bir koalisyon kurmak üzere, Dünya Kız Çocukları Günü onuruna 11 Ekim 2020 tarihinde gerçekleştirildi. Bu kadınlar ortak noktası basmakalıp düşüncelere karşı savaş vermeleri ve dünyalarını değiştiren fikirleri hayata geçirmek adına hem özel hem de profesyonel hayatlarında karşılaştıkları zorluklara göğüs germeleri.

World Woman Hour etkinliğinin orijinal müziği, iki kez Grammy’ye aday gösterilmiş olan besteci ve söz yazarı Ryan Shore ve ödüllü söz yazarı Liz Russo’ya ait. America’s Got Talent’tan tanıdığımız Angelica Hale, etkinlik sırasında bu yeni şarkıyı seslendirdi.

“Farkındalık yaratıyoruz”

World Woman Foundation CEO’su Rupa Dash, kampanya hakkında; “Etkinliğin her bir dakikasının amacı, tüm kadınlara bilgelik, tavsiye, özgüven kaynağı, gerçek yaşamdan dersler ve herhangi bir şeyi başarma ile ilgili dersler içeren kendi kişisel hikayelerini anlatma fırsatı sunuyor. 2030 yılına kadar bir milyon kadın ve kız çocuğunu güçlendirmeyi, onlara destek olmayı hedef alıyor ve edindikleri deneyimlerin yeni nesiller için fark yaratacağına inanıyoruz. World Woman Hour ile, dünyayı değiştiren bu 60 kahramanın hikayeleri, bugün dünyanın dört bir yanında hala karşılaşılan önemli sorunlar konusunda farkındalık yaratmaya devam edecektir.” dedi.

Küçük kız çocuklarının ve kadınların her gün karşılaştığı tüm zorlukları göz önünde bulunduran World Woman Foundation, dünyanın dört bir yanından kız çocuklarını bu zorlukların üstesinden gelmeye ve mentorluk sağlayarak daha büyük başarılar elde etmeye teşvik edecek, onlara bu konuda motivasyon sağlayıp kız çocuklarını etkilemeye yardımcı olacak rol modellerin gücüne inanıyor.

"Liderlik konusunda global örnekler"

Geometry Global CEO’su Beth Ann Kaminkow ise; “World Woman Foundation’ın “herkes için mentorluk” vizyonunu genişletmek ve daha büyük bir değişimin parçası olmak için WPP ajans iş ortakları ile bir araya geldik. Bu yılki Dünya Kız Çocukları Gününün her zamankinden daha büyük bir anlam taşıdığını göz önünde bulundurarak, yeni neslin değişim liderlerini kendi seslerini ve amaçlarını bulma yolunda güçlendirmek amacıyla, tüm dünyadan kadınların gün yüzüne çıkmamış hikayelerini ön plana çıkararak süper gücümüz olan yaratıcılıktan yararlanıyoruz.” dedi.

Son yıllarda elde edilen ilerlemeye rağmen, dünyanın dört bir yanındaki kadınlar, özellikle liderlik konusunda hakim global cinsiyet ayrımı konusunda birçok engelle karşılaşmaya devam ediyor. Örneğin:

Dünyanın herhangi bir yerinde, her saat başında, ulusal parlamentoların veya yasama meclislerinin üyeleri önemli sorunlarla ilgili kararlar veriyor ve dünya geneline bakıldığında, önemli pozisyonlardaki bu kişilerin yalnızca %24,3’ünün kadın olduğunu görüyoruz


Fortune 500 şirketlerinin yalnızca %37’sinin CEO’su kadın, tüm zamanların ortalamasına bakıldığında ise bu oranın yalnızca %7,4 olduğunu görüyoruz


Azınlık gruplardan kadınlar, özellikle bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarında yeterince temsil edilmiyor; tüm ABD genelinde bilim ve mühendislik alanlarında doktora kazanan kadınların %4’ünden azını Latinler ve %3’ünden azını Siyahiler oluşturuyor


Bu anlatılar, iş dünyasından politikaya, modaya, güzelliğe, spora, teknolojiye ve çok daha fazlasına uzanan farklı arka planlardan kadınları ön plana çıkararak dünyadaki çok sayıda kadın kahramanı takdir ediyor ve herkesi kendi kahramanını tanımlayıp bulmaya davet ediyor.

#ShesMyHero Kreatif Direktörü Elspeth Lynn, konu ile ilgili düşüncelerini şu sözlerle ifade ediyor: “Bazen tek ihtiyacımız olan, yapmak istediğimiz şeyi zaten yapıyor olan birinden ilham almaktır. Bizim amacımız, World Woman Hour etkinliğini izleyen bir kız çocuğunun kendisine “O bunu yapabildiyse, ben de yapabilirim” demesi.”

Etkinlik 11 Ekim Pazar akşamı Facebook’ta canlı olarak ve World Woman Foundation YouTube sayfasında gösterime sunuldu. Her gün daha fazla genç kız tarafından izlenmeye devam ediyor. Dijital seri hakkında daha fazla bilgi için www.worldwomanhour.com adresini ziyaret ederek kimi zaman duygusal ve beklenmedik anların yaşandığı, gerçek anlamda ilham verici olan bu sürükleyici serüven hakkında saniye saniye bilgi edinebilirsiniz. Daha fazla bilgi edinmek ve #ShesMyHero etiketi ile kendi kahramanınızı paylaşmak için Instagram, Twitter ve Facebook’tan takip edilebilirsiniz

 

Bu haber toplam 2644 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.