Okula Giden Çocukların Beslenmesinde Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Yaz bitti, tatil de sona erdi. Okullar açıldı siz de çocuğunuzun nasıl besleneceğini kara kara düşünüyor olabilirsiniz. Çocuğunuzun 3 aylık tatil döneminde alıştığı evdeki beslenme düzenini okulda da devam ettirin.

Okula Giden Çocukların Beslenmesinde Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Sağlıklı beslenmeyi sizinle öğrensin!

Tatilde evdeki beslenme düzenine alışan çocuğunuz okul döneminde bu alışkanlığın dışına çıkabiliyor. Sabah erken başlayan ders saatleri ya da kantinlerdeki sağlıksız yemekler çocukların yeme alışkanlıklarını bozabiliyor. Beslenme çantaları böyle durumlarda özellikle ilkokul çağındaki çocuklar için kurtarıcı olabiliyor. Sağlıklı beden ve zihin gelişimi için çocukların doğru besinleri tüketmesi, anne ve babanın da beslenme çantaları için dikkatli alışveriş yapmaları şart. Çocukların beslenmesinin sağlıklı, yeterli, keyifli, tatminkar olması, stres yaratmaması ve mutluluğuna destek vermesi için beslenme çantalarını bir diyetisyen mantığında, çocuğunuzla birlikte alışverişe çıkıp birlikte hazırlayın.

cocugunuz-icin-saglikli-beslenme-onerileri.jpg

Süt, ayran veya yoğurt: Okul çağı çocukları kemik ve diş sağlığının gelişmesi için gerekli olan kalsiyumu özellikle hayvansal kaynaklı proteinlerden almalıdır. Ayrıca güçlü bir bağışıklık sistemi, sinir ve kas fonksiyonlarının gelişmesi, kanın pıhtılaşması ve besinleri enerjiye dönüştüren enzimlerin aktivitesi için de süt ve süt ürünlerinin tüketimi oldukça önemli. İdeal beslenme çantasında da en az 1 porsiyon UHT süt veya süt ürünleri bulundurularak okulda tüketimi sağlanmalıdır. UHT sütler kutuları açılmadığı sürece oda sıcaklığında güvenle saklanabilirler. (1 su bardağı süt = 240mg kalsiyum içerir.)

sb-2-sut.jpg

Meyve ve meyve suları: Mevsime uygun meyvelerin beslenme çantasına sürekli olarak konması çok önemli. Vitamin deposu olan meyveler çocukların bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve hasta olmasını engelliyor. Sürekli olmamakla beraber ara sıra taze sıkılmış meyve suları da beslenme çantasında bulundurulabilir. Ama sürekli olarak meyvenin kendisi yerine suyunu verirseniz bu durum kan şekerini hızlı yükselteceği için çocuklarda zaman içinde insülin direnci ihtimalini tetikleyebilir. Meyvelerin kabuklarını soymayın ve doğramayın. Bu durum çocuğunuz meyveyi tüketene kadar besin değerinde ciddi kayıplara sebep olabilir.

sb-3-meyve-suyu.jpg

Kuru meyveler: Kuru meyveler (kuru kayısı, kuru incir, kuru üzüm, kuru erik, yaban mersini vb.) enerji verici özelliğinin yanı sıra okul çağı çocuklarının tatlı ihtiyacını da karşılar. Bu sayede çikolata, dondurma gibi basit şeker içeren gıdalara düşkün olan çocukların bu besinlere eğilimi azalır. Ayrıca kuru meyvelerin içinde bağışıklık sistemini destekleyen vitaminler, mineraller (demir, magnezyum, kalsiyum, fosfor) ve bolca lif bulunur. İçerdikleri demir sayesinde hemoglobin üretimine de yardımcı olurlar. Yalnız çocukların tüketimi için miktarlara çok dikkat edilmelidir. Bir beslenme çantasında yaklaşık 1 avuç kadar kuru meyve bulundurulması idealdir.

sb-4-kru-meyveler.jpg

Kuru yemişler: Aynı kuru meyvelerde olduğu gibi kuruyemişlerde de fazla miktarda tüketim sonucu kilo alımı söz konusudur. Çocukların beslenme çantasına ortalama 10-15 adet kuru yemiş koymak beslenmesini olumlu yönde etkiler. Özellikle fındık, badem, ceviz gibi besin değeri yüksek kuruyemişlerden her gün farklı birini koymak farklı yağ asitlerinin alımını destekliyor.

kuruyemisler-faydali-mi-zararli-mi.jpg

Sandviç çeşitleri: Evde hazırlanmış sandviçler çocuklar için hem keyifli hem de besleyici değeri yüksek, tüketimleri için güzel bir alternatiftir. Sandviç hazırlanırken içinde protein içeriği yüksek olan hayvansal bir gıda mutlaka bulundurulmalıdır. Örneğin; beyaz peynirli, kaşar peynirli, ton balıklı, ızgara tavuk veya köfteli sandviçler yanında sebze tüketimini de aynı anda sağlamak adına domates, yeşillik, marul, maydanoz, tere, roka ile birlikte hazırlanabilir. Beyaz ekmek yerine çavdar veya tam buğdaylı ekmek alternatifi daha sağlıklı.

sb-6-sandvic.jpg

Ev yapımı kekler: Çocukların dışarıda satılan şekerli gıdaları fazla tüketmeye meyilli olduğu okul çağı döneminde bu isteği bastırmak amacıyla evde el yapımı kekler hazırlanabilir. Bu kekler çocuğun günlük enerji ihtiyacının karşılanması için katkı sağlıyor. Örneğin; havuçlu, tarçınlı, cevizli, ıspanaklı kekler, beslenme çantasına koyulursa besin değeri yükseltilebilir ve çocuğun yetişkinlik döneminde beslenmesi adına uygun damak tadı oluşumuna katkı sağlıyor.

sb-7-kek.jpg

Su: En önemli ve unutulmaması gereken şey çocukların beslenme çantasına su koyulmasıdır. Böylece beslenmede su içme alışkanlığının oluşması sağlanıyor.

sb-8-su.jpg

 

Bu haber toplam 82 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.