Protein eksikliği belirtileri nelerdir?

Proteinler, vücudun ana yapı malzemesidir ve günde bir kilogram başına yaklaşık 1-1.5 gram kadar çoğuna ihtiyacımız var. Protein eksikliği birçok sorunla doludur.

Protein eksikliği belirtileri nelerdir?

Proteinlere olan günlük ihtiyaç cinsiyet, yaş, fiziksel ve zihinsel aktivitenin bireysel özelliklerine bağlıdır. Diyetteki proteinin yeterli olması çok önemlidir, çünkü aksi takdirde vücut daha az “yapı malzemesi” alır. Özellikle spor veya fiziksel işlerle uğraşanlar için bu maddeler gereklidir.

102092742-proteinwomanist.jpg

Protein eksikliği belirtileri nelerdir?

  • Ödem: Deri alt kısmında sıvı birikmesidir ve en sık bacaklar, ayaklar ve ayak bileklerini etkiler. Fakat vücudun rastgele bir yerinde de meydana çıkabilir.
  • Bağışıklık sistemi etkilenir: Sık hastalanmak ve alerjiler gözlenir. Bunlar protein eksikliğinin belirtileri olabilir, çünkü vücudun savunma mekanizmasının temel taşlarından biri de proteindir.
  • Ciddi kas kaybı- kilo kaybı: Orantısız vücut oluşur, karın şiş, kollar ve bacaklar ince olur.
  • Kırılgan veya seyrekleşen saçlar: Saç dökülmesi ve incelmesi sık görülür.
  • Ayak ve tırnak etrafında derin şerit oluşumları parmak ve ayak tırnaklarındaki çıkıntılar veya paralel beyaz çizgiler oluşur.
  • Soluk ten: Pigment kaybeden ve güneşte çabuk yanan cilt gözlenir.
  • Cilt döküntüleri: Cildin kuruması ve pullanmasıyla ciltte döküntüler oluşur.
  • Yavaş iyileşen veya iyileşmeyen inatçı yaralar: Dekübitus ülseri (bası yaraları ) ve deri ülserlerinin iyileşmesi zorlaşır. Amino asitler proteinlerin yapı taşlarıdır ve yaraların iyileşmesinde önemli oyun oynarlar.
  • Büyüme- gelişme bozuklukları: Çocuklarda büyüme ve gelişmeyi etkiler.
  • Uyku sorunu: Uyumakta güçlük, anksiyete gözlenir. Sürekli başı ağrısı, yorgunluk olur.

2shutterstock-299989529.jpg

Protein eksikliğine dikkat edin

  • Beslenmeye et, yumurta ve protein içeriği fazla olan bakliyatlar eklenmelidir. 100 g tavuk, yaklaşık 20 g protein içerir. Aynı zamanda, spor yapan ya da figürlerine dikkat edenlere faydalı, çünkü az miktarda yağ vardır.
  • Yağ, protein emilimini azaltır. Yağlı protein kaynaklarından sakınmak gerekir. Buharda ve fırında pişirmek en çok fazla tavsiye edilen et pişirme yöntemleridir.
  • Yemeklerle protein eksikliği giderilemezse ek protein içecekleri ya da hastanede damar yolu ile takviye yapılabilir.
  • Yoğun spor yapanlar mutlaka yeterli protein almalıdır. Ancak her şeyin fazlası zarardır, bunu da unutmamak gerekir.

1200x830-0xac120005-7101638961529078129-001.jpg

Bu haber toplam 106 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.