Türkiye internette en çok neleri aradı?

Salgın günlerinde evlerinde gönüllü karantinada olan vatandaşlar Google'da en çok hangi kelimeleri arattı? İşte ilginç veriler...

Türkiye internette en çok neleri aradı?

Karantina döneminde evde kalan insanlar umutlarını ve morallerini taze tutmaya çalışıyor. Ülkelerin Google arama trendlerine göre, Türkiye'de "kareoke mikrofonu", "köpek sahiplenme" ve "şekerli kurabiye" aramaları arttı.

EN ÇOK EĞLENCE VE KİŞİSEL BAKIM ARANIYOR

İnsanlar evde kaldığımız şu dönemde keyifli vakit geçirmenin yollarını bulmak için arayış halindeler. 20 Nisan haftasını kapsayan Google Arama Trendleri raporu, yapılan aramaların eğlence ve kişisel bakım kategorilerinde yoğunlaştığını gösteriyor. Rapor, yaza hazırlıktan evcil hayvan edinmeye, aile ve arkadaşlarla online
ortamda vakit geçirmekten kişisel bakıma ve yemek pişirmeye dair yaratıcı fikirlere yönelik aramalar yoğunlaştı.

arama1.jpg

FRANSA KEDİ, TÜRKİYE KÖPEK SAHİPLENMEYLE İLGİLENDİ

Google Arama Trendleri raporundan çıkan sonuçlar, insanların evcil hayvan sahiplenme ile ilgili merakının arttığına işaret ediyor. Rapora göre, Fransa’da “kedi sahiplenme”, Türkiye’de ise “köpek sahiplenme” aramalarında artış yaşandı. Bunun yanı sıra insanlar evde keyifli vakit geçirmeye yönelik aramalar da yaptılar. Türkiye’de “karaoke mikrofonu”, Norveç’te ve Belçika’da “online aktiviteler” kelimeleri sıkça aratıldı.

İNGILTERE’DE “BRONZLAŞMA YAĞI” ARAMALARI ARTTI

Karantina döneminde insanlar kişisel bakımda kendi kendilerine yapılabileceklerin sınırını keşfetme imkânı buldular. Özellikle saç ve cilt bakımı konusunda yoğun arama mevcut. İngiltere’de “saça limon suyu bakımı” ve “bronzlaşma yağı”, Güney Afrika’da “cilt ürünleri” aramaları artış gösterdi. Türkiye’de ise “sıkılaştırıcı tonik”, ”siyah nokta
temizleyici”, “saç rengi açma” aramaları çoğaldı.

1588058558-cilt-bakimi.jpg

UMUTLAR ARTTI, ARAMALAR BAHÇEDE YOĞUNLAŞTI

Havaların ısınmasıyla virüsün etkisinin azalacağı yönünde çıkan haberler, insanları yaz mevsimine hazırlıklı girmek için teşvik etti. Türkiye’de bahçe işlerine yönelik olarak “çapa makinesi”, “çim tohumu”, “bahçe aydınlatma” ve “sineklik fiyatları” aramalarında artış gözlemlendi. Mutfağa yönelik aramalarda ise “somon”, “çilekli milkshake”, “şekerli kurabiye tarifi” ve “fırında ekmek” aramaları yükselişteydi.

1588058511-kurabiye.jpg

İNSANLAR EVDE ONLİNE KALDIKÇA ŞİRKETLER DİJİTALLEŞMEK ZORUNDA
KALACAK

Google SMB Premier Partneri EG Bilişim Teknolojileri’nin CEO’su Gökhan Bülbül, Google Arama Trendleri raporunun insanların evde geçirdikleri zamanı nitelikli hale getirme gayretinde olduklarını gösterdiğini söyledi. Firmaların oluşan yeni ihtiyaçlara destek olabilecek çözümler geliştirmesinin bu dönemde önemli bir fırsat olabileceğinin altını çizen Bülbül, online ortamda geçirilen zamanın artmasının şirketlerin dijitalleşme sürecini
hızlandıracağını vurguladı.

1588058573-gokhan-bulbul.jpg

Bu haber toplam 473 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.