Unilever’den 2030’da büyük hedef: Fosil Yakıta Veda

Dünya devi Unilever’in “Temiz Gelecek Vizyonu”nu Türkiye Ev Bakım Kategorisinden sorumlu Başkan Yardımcısı Leyal Eskin Yılmaz, Woman TV’den Ahu Özyurt’a anlattı.

Unilever’den 2030’da büyük hedef: Fosil Yakıta Veda

COVID-19 temizlik ve tüketim alışkanlıklarımızı kökünden değiştirdi. Peki ama bu süreci doğa ile dost yapmak mümkün olabilecek mi? Dünya devi Unilever’in “Temiz Gelecek Vizyonu”nu Türkiye Ev Bakım Kategorisinden sorumlu Başkan Yardımcısı Leyal Eskin Yılmaz, Woman TV’den Ahu Özyurt’a anlattı.

whatsapp-image-2020-10-01-at-09-00-41.jpeg

Salgında evlere kapandık, gün aşırı temizlik yaptık. Kullandığımız ürünler çeşitlendi ve hijyene olan ilgimiz hiç olmadığı kadar arttı. Peki ama kullandığımız ürünlerin pek çoğundaki kimyasal ya da fosil yakıt hammaddesini ne yapacağız?

KADINLAR PERFORMANSA VE FİYATA BAKIYOR

Leyal Eskin Yılmaz, “Biz Tüketicimize sorduk. İki temel kriter görüyoruz. Çevre dostu ürünler alırım ama aynı performansı gösterebilecek mi? diye soruyor. Ve de tabii fiyat konusu da önemli. Ünilever de işte bu iki kriter için 20 yılda büyük bir dönüşüm planladı. Biz buna “Temiz Gelecek Vizyonu diyoruz” diyerek planı tanıttı.

Buna göre, Ünilever tam 1 Milyar Euro’yu AR-GE ve ürün değişimine harcayacak. Amaç tamamen fosil yakıt bazlı kimyasalların deterjanlarda kullanımını sıfıra indirmek. 

1 milyar Avro'luk Temiz Gelecek Vizyonu (Clean Future) yatırımı, 2030 yılına kadar Unilever’in ev ve çamaşır bakım ürünlerini fosil yakıttan elde edilmiş kimyasallardan tamamen uzaklaştırırken ürünlerin karbon ayak izini azaltmanın yeni yollarını da ortaya koyacak.

Bu yatırım, Temiz Gelecek Vizyonu doğrultusunda yapılacak inovasyonların küresel araştırma, geliştirme ve inovasyon çalışmalarında kullanılacak.

Unilever, diğer şirketleri de; bitkiler, hava ve deniz kaynakları ile atıklardan elde edilen yenilenebilir veya  geri dönüştürülmüş karbon kaynaklarına geçiş için 'Karbon Gökkuşağı' (Carbon Rainbow™) yaklaşımını benimsemeye çağırıyor.

whatsapp-image-2020-10-01-at-09-00-40-1.jpeg

Leyal Eskin Yılmaz Karbon Gökkuşağını ve renklerini de şöyle tanıttı:

Siyah Karbon – Fosil Yakıt türevleri

Yeşil Karbon – Bitkisel Karbon (Sürdürülebilir Tarım)

Mavi Karbon – Deniz Kaynaklı Ürünler (Yosun Türevleri)

Gri Karbon – Atıklar ve geri dönüşümlü ürünler

Mor Karbon – Yakalanan CO2 (Hindistan’da yaygın)

1 MİLYAR EURO'LUK YATIRIM NASIL KULLANILACAK?

Unilever’in Temiz Gelecek Vizyonu için ayırdığı 1 milyar Avro kaynak; fosil yakıttan elde edilmiş kimyasallardan uzaklaşılmasını sağlayacak biyoteknoloji araştırmalarının, karbondioksit ve atık kullanımı ve düşük karbonlu kimya çalışmalarının finansmanında kullanılacak. Bu yatırım ile biyolojik olarak çözünebilir ve su-etkin ürün formülleri oluşturulurken  2025 yılına kadar birincil plastik kullanımının yarıya indirilmesi de desteklenecek. 

whatsapp-image-2020-10-01-at-09-00-40-3.jpeg

TEMİZLİK SPREYLERİ YOK SATTI

Türk pazarının davranışlarını da yorumlayan Leyal Eskin Yılmaz, “Özellikle Cif Powershine ve Domestos’un sprey ürünleri inanılmaz iyi bir pazar payına ulaştı. Bu arada tüketicilerimizin sevdiği Vim de yenilenen haliyle geri geliyor” dedi. 


 

Bu haber toplam 2440 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.