Uykusuz hamilelere 10 öneri!

Sıcak yaz günleri hamileler için daha zor geçebiliyor. Özellikle uyku ile ilgili sıkıntılar yaşanabiliyor. Sıcağın yanı sıra mide bulantıları, sürekli tuvalete gitme ihtiyacı anne adaylarını uykusuz bırakabiliyor. Uykusuzluk çeken anne adayları için tavsi

Uykusuz hamilelere 10 öneri!

Akşam yemeğinde acele etmeyin: Yemeğinizi yavaş yavaş, zevk alarak yiyin. Yemeğiniz yatma saatinize çok yakın olmasın ki mide yanması ve reflü sizi gece boyunca rahatsız etmesin.

belenme.jpg

Kahve ve çikolatadan akşamüzeri ve gece uzak durun: Yatmadan önce acıktıysanız veya akşam yemeğinizin üzerinden çok geçtiyse tam tahıllı bir dilim kek ve ılık süt veya bir parça peynir 5-6 kuru kayısı sabah kahvaltısına kadar sizi tok tutup uyuyabilmenizi sağlayacaktır.

kahve.jpg

Sıvı alımını yatmadan iki saat önce kesin: Sıvı alımını çok geç saatlere bırakmayın ki tuvalete kalkarak uykunuz bölünmesin.

sivi.jpg

Egzersiz yapın: Gebelikte egzersiz programlarından birini uygulayabilirsiniz; tabii ki uykudan hemen önce değil! Aksi takdirde spor sonrası coşku sizi cin gibi uyanık yapabilir.

egzersiz-013.jpg

Bir yatak zamanı ritüeliniz olsun: Her gece aynı saatte uyuyup sabah aynı saatte uyanın. Yatmadan önce ya bir kitap okuyun, müzik dinleyin veya film seyredin.

hamileyken-muzik-dinlemenin-faydalari-001.jpg

Kendinizi rahatlatın. Sıcak bir duş, bir bardak ıhlamur veya eşinizin yapacağı rahatlatıcı bir masaj kendinizi iyi hissettiricektir.

masaj-yapma.jpg

Ortamınızı kendinize uygun hale getirin: Bulunduğunuz ortam rahat değilse uyuyamazsınız. Yatak odanız ne çok sıcak ne de çok soğuk olsun. Sıcaklığı kontrol edin. Yatak ve yastığınızın size tam destek olması gerekir ama taş gibi de olmasın. Başınızın altından ve bacaklarınızın arasından geçen vücut yastığı rahat etmenizi sağlayacaktır.

1518516945.jpg

Yatış pozisyonuna dikkat edin: Yatış pozisyonu çok önemlidir. Sırtüstü ve yüzüstü pozisyonları  özellikle de ileri gebelik haftalarında kesinlikle önerilmiyor. Sırtüstü uzun süre yatışlarda 'Supin Hipotansif Sendrom' dedikleri tansiyon düşmesi yaşanabiliyor. En uygun olan yatış pozisyonu sol yan yatıştır ama sağ yan yatışta tercih edilebilir.

yyy.jpg

Endişelenmeyin: Korkacak hiç birşey yok.  Hatta bazen bütün korku ve endişeyi yok etmek tekrar uyuyabilmenizi sağlamaya yetecektir.

hamilelikte-endise-rahat-uyuma.jpg

Duygusal sorunları temizleyin: Eğer endişeleriniz varsa onları gündüz bir arkadaş, partner veya bir profesyonelle çözmeye çalışın veya bu sorunları yazın. Yatakta bunları düşünmeyin.

hamilelikte-ruh-hali-degisimi-1.jpg

 

Bu haber toplam 138 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.