Yaz Aylarını Fit Geçirebilmek İçin Girdiğimiz Diyetlerde Yaptığımız Yanlışlar!

Bahar geldi, kışın giyilen kalın giysilerin yerini ince giysiler aldı. Vücuttaki fazlalıkları gizlemek için diyetlere başvuruluyor. Fakat yapılan diyetlerde ne tür hatalar yapılıyor?

Yaz Aylarını Fit Geçirebilmek İçin Girdiğimiz Diyetlerde Yaptığımız Yanlışlar!

 1.Yanlış: Kahvaltı Etmezsem Daha Kolay Zayıflarım! 

Doğrusu: Diyet yaparken yapılan en büyük hatalardan biri uzun süre aç kalmak. Özellikle doğru ve sağlıklı şekilde yapılmayan sabah kahvaltıları… En önemli öğün olan sabah kahvaltıları ihmal edildiği zaman kişiyi zengin proteinlerden uzak tutuyor.

 

diyet-11.jpg

 

2.Yanlış: Diyetimden Ekmeği Çıkardım, Yerine Galeta Yiyorum!

Doğrusu: Galeta da aynı ekmek gibi karbonhidrat içerdiği için ekmek yerine galetayı tercih etmeniz daha az kalori almanıza sebep olmaz. Karbonhidratları, vücudun enerji ihtiyacını karşıladığı için kontrollü bir miktarda ve lifli olanları seçerek almalısınız.

 

diyet-13.jpg

 

3.Yanlış: Et Ağırlıklı Beslenerek Daha Hızlı Kilo Veriyorum!

Doğrusu: Et tüketimi metabolizmayı hızlandırıyor ve bu sayede kilo alımının önüne geçiyor. Fakat yüksek hayvansal gıda tüketimi kilo vermeye fayda sağlasa da alışkanlık haline geldiğinde bireyde kalp damar hastalıkları gibi sağlık sorunları yaratabiliyor.

 

diyet-17.jpg

 

4.Yanlış: Çok Düşük Kalorili Beslenerek Fazla Kilolarımdan Hızla Kurtulabilirim!

Doğrusu: Diyet yapmaya başladığınız ilk zamanlar çok düşük kalorili beslenmeniz hızlı kilo vermenize yardımcı olabilir. Fakat vücudunuz bir süre sonra duruma alışkanlık gösterecek, metabolizmanızın yavaşlamasına sebebiyet verecektir. Diyetin sona erdiği sürede de verilen kilolar fazlasıyla geri alınacaktır.

 

diyet-18.jpg

 

5.Yanlış: Günde Tek Öğün Beslenirsem Hızlı Zayıflarım!

Doğrusu: Son yıllarda hızlı kilo vermek isteyen bireyler tek öğünle beslenip açlıkla mücadele ediyor. Uzun süre aç kalınarak yapılan diyetler hızlı kilo kaybı gibi olumlu etkiler sağlasa da bazı kişilerde halsizlik, baş dönmesi ve kan şekeri düşüklüğü gibi sorunlara yol açtığı için mutlaka uzman gözetiminde yapılması gerektiği belirtiliyor.

 

diyet-20.jpg

 

6.Yanlış: Kuruyemişler Çok Sağlıklı, İstediğim Kadar Yiyebilirim!

Doğrusu: Uzmanlar, bol miktarda protein, lif ve mineral içeren kuruyemişlerin her yaş grubunda mutlaka tüketilmeleri gerektiğini söylese de, bu besinlerin içerdikleri yüksek kalori miktarına dikkat ederek tüketilmesi gerektiğini belirtmektedirler.

 

diyet-22.jpg

 

7.Yanlış: Restoranlarda Salata Yiyerek Düşük Kalorili Beslenmiş Olurum!

Doğrusu: Dışarıdaki restoranlarda salata ve benzeri yiyeceklere katılan sos, yağ, mayonez gibi ek malzemeler sebebiyle kalori alımı artabiliyor. Ayrıca, içine eklenen tavuk gibi malzemeler kızartılınca ekstra enerji alımına sebep oluyor.

 

diyet-24.jpg

 

8.Yanlış: X Çayını/Tozunu İçtiğim Zaman Karın Bölgemdeki Yağlar Erir!

Doğrusu: Çay veya toz gibi önerilerin yağları eritmediğini belirten uzmanlar, bu tarz ek desteklerin alerji gibi sıkıntılar da yaratabileceğine dikkat çekiyor. Vücuttaki yağ oranının azaltılabilmesi için çay veya toz gibi destekler yerine dengeli bir beslenme ve fiziksel hareket öneriliyor.

 

diyet-28.jpg

 

9.Yanlış: Yeterince Çay, Kahve İçiyorum, Bunlar Su İhtiyacımı Karşılar!

Doğrusu: Su içmenin tokluk hissini arttırdığı, metabolizmayı hızlandırdığı ve bağırsak hareketlerinin düzenlenmesine yardımcı olduğu bir gerçek... Çay ve kahve suyun yerini tutmadığı gibi, diüretik etki yaparak vücuttaki sıvı kaybını arttırıyor.

 

diyet-30.jpeg

 

10.Yanlış: Çok Az Yağlı Beslenirsem Vücut Yağlarım Azalır!

DoğrusuTokluk hissi veren, vitamin emilimi sağlayan yağlar, vücut için gerekli besinlerdir. Yağsız besinlerle yapılan diyetler kaloriyi düşük hale getirebiliyor ve kilo vermeye yardımcı oluyor.  Ancak yağların vücudumuzdaki temel görevleri sebebiyle özellikle zeytinyağı ve Omega-3 yağ asitlerinin vücuda alınması oldukça önemli…

 

diyet-32.jpg

 

Bu haber toplam 76 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.