Yürüyüş Esnasında Dikkat Edilmesi Gerekenler!

Yürüyüş başta olmak üzere egzersizin kalpten kemik sağlığına dek sayısız faydası vardır. Bu faydalardan biri de fazla kilolardan kurtulmaya yardımcı olmasıdır. Forma girmek için bu önerilere kulak verin!

Yürüyüş Esnasında Dikkat Edilmesi Gerekenler!

Haftada En Az 5 Gün Yürüyün!

Kilo vermede egzersizin önemi giderek daha fazla anlaşılıyor. Yapılan çalışmalara göre; haftada en az 5 gün 45-60 dakika orta ve şiddetli düzeyde yürümek fazla kilolarla mücadeleye daha fazla katkı sağlıyor. Vücut kitle indeksiniz 35'in üzerinde ise yani aşırı kiloluysanız şiddetli tempo ile yürümek mümkün olmayabileceğinden 4-12 hafta orta düzeyde başlayıp, bu sürenin sonunda tempoyu şiddetliye doğru çekebilirsiniz

1448384821729-rs.jpg

 

Yürüyüş Süresi Ve Tempoya Özen Gösterin!

Pek çok kişi 'günlük hayatımda çok hareketliyim, bir dakika oturmuyorum, o nedenle ayrıca yürümeme gerek yok' şeklinde bir yanılgıya kapılabiliyor. Oysa gündelik hayattaki hareketlilik; düzenli ve tempolu bir yürüyüşün yerine geçmiyor.

Peki nasıl ve ne kadar yürümeli? Örneğin 60 kg ağırlığında bir kişi saatte 3 km hızla yürürse bir saatte 150 kcal harcarken, hız 6 km'ye çıktığında bu harcama 300 kcal'ye yükseliyor. Yani daha şiddetli tempoda yürümek enerji harcamayı artırıyor.

Yine fazladan 1 kg kaybetmek için toplamda yaklaşık 8 bin kcal kaybedilmesi şart olduğundan 60 kg ağırlığında birinin 10 hafta boyunca,haftada 5 gün,saatte 3 km yürümek yerine 6 km yürümesi şart.

kosu-bandi.jpg
 

Yürürken Zemine Dikkat Edin!

Egzersizin doğru planlanmaması ne yazık ki fayda yerine zarar veriyor. En kolay egzersiz şekli olan yürüme, koşu bantları ile pek çok kişinin evine girmiş durumda. Ancak her koşu bandının performans ve sağlık açısından birbirinden farklı özellikleri var. Özellikle atılan adımların direncini emici güçten yoksun olan yani şok absorban özellikleri yetersiz olan koşu bantlarında yüksek hızlarda koşu yapılmaması gerekiyor. 

45.jpg

Bu haber toplam 269 defa okunmuştur
Etiketler :

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.