135. Yılında logosunu yenileyen ve marka kimliğinde de güçlü bir değişim yapan AVON “Şimdi Sıra Bende” Kampanyasını Türkiye’de de başlatıyor. Şirketin Kuzey Afrika ve Ortadoğu İletişim Direktörü Hande Orhan, hedeflerini Ahu Özyurt’a anlattı.

whatsapp-image-2020-09-29-at-14-03-05.jpeg

“KADIN KONULARINI DAHA ÇOK KONUŞACAĞIZ”

Salgın döneminde evlere kapandık ama güzellik ve bakımdan taviz vermedik. Peki ama kadınları güçlendiren AVON, satış temsilcileri ile bu süreci nasıl yönetti? Yeni logosu ve yeni misyonu ne anlama geliyor? Sevgili Hande Orhan ile anaokulunda ilk gününü geçiren minik oğlunu arabasında beklerken videokonferans ile söyleştik.

“İş modelimiz zaten hep kadını güçlendirmeye odaklı bir şirketiz. Türkiye’de 350 bin marka temsilcimiz var. 135. Yılımızda yeni sloganımızla artık daha güçlü ve daha aktivist bir AVON göreceksiniz” diyen Hande Orhan, meme kanserine yönelik farkındalık kampanyalarının ve aile içi şiddetle mücadele kampanyalarının da süreceğini vurguladı.

“Özellikle son beş yılda şiddetle mücadele konusuna odaklandık. COVID19 süreci bunun ne büyük bir küresel sorun olduğunu iyice ortaya çıkardı. Biz de 2021’de bu konularda konuşmaya, değişimi teşvik etmeye, olumlu etkiler yaratmaya devam edeceğiz. Aradaki tek fark, artık Avon'u ve işimizi büyütmek için bunu günümüzdeki meselelerle daha alakalı, daha cesur ve kendinden emin bir şekilde yapıyor oluşumuz olacak” dedi.

whatsapp-image-2020-09-29-at-14-03-05-1.jpeg

“DİJİTALLEŞMEYE DÜNDEN HAZIRMIŞIZ”

Binlerce kadın satış temsilcisinden oluşan ağı özellikle karantina sürecinden nasıl etkilendi? Hangi ürünler daha fazla satmaya başladı? Hande Orhan bu konularda da çarpıcı bilgiler paylaştı. Orhan şöyle konuştu?

“Makyajı hepimiz gibi biz de azalttık. Maske nedeniyle doğal olarak ruj satışlarımız azaldı. Ama kişisel bakım, cilt bakımı, temizlik ürünleri satışlarımız çok arttı. Parfümler hala çok iyi gidiyor. Erkek parfümünde de Türkiye’de 1 numarayız. Tabii bunun sırrı da eşlerde. Çünkü Türkiye’de erkeklerin parfümlerini de eşleri ya da kız arkadaşları seçiyor. Dijitalleşmeye de çok hızlı adapte olduk. Whatsapp grupları üzerinden katalog, broşür gönderimi yaptı temsilcilerimiz. Onlara hızlı bir dijitalleşme eğitimi verdik ve hepsi de hızla uyum sağladı. Ürün teslimi doğal olarak bir konuydu. Onda da en üst seviyede hijyen ve güvenlik tedbirlerini sağladık. PTT Kargo ile çalışıyoruz, sağolsunlar yükümüzü onlar taşıyor”

“AVON TÜRKİYE DÜNYADA HEP İLK ONDA”

Satış ve beğeni açısından Türkiye’nin Avon için hep çok özel olduğunu vurgulayan Hande Orhan, “Hiç ilk 10’dan aşağıya inmedik. Bu sene de herşeye rağmen 9. Sıradayız. ‘Şimdi Sıra Bende’ kampanyası ile daha da ileriye gideceğimize inanıyorum. Dijitalde başlayıp ağırlıklı olarak 2021’de kendini gösterecek pek çok farklılık göreceksiniz. Dünya çapında daha cesur hareket edeceğiz. Pekçok konuda daha ince damarlarda aktif olacağız. Çünkü sorun ve çözümlerde bütün dünya kadınları ortak.”

whatsapp-image-2020-09-29-at-14-03-05-3.jpeg

AVON LOGOSU DA DEĞİŞTİ

Bugüne kadar 750’den fazla patentin ve 300’ü aşkın ödülün sahibi olan Avon, yıllar sonra ilk defa logosunu da yenileyerek kullanıcılarının karşısına çıkıyor. Markanın milyonlarca güzellik danışmanı ve müşterisinden esinlenerek hazırlanan logoda, daha cesur ve kendinden emin bir ton kullanıldı. 1930'ların orijinal Avon logosunun kıvrımlarına referans veren yeni logo, bir kadın yüzünün kıvrımlarına dayanan yeni renk gradyanıyla birlikte ürünlerde ve broşürlerde görülmeye başlandı.

whatsapp-image-2020-09-29-at-14-03-05-2.jpeg

YENİ DÖNEME ÖZEL KOLEKSİYON

Küresel olarak 50'den fazla pazarda beş milyon temsilcisi ile Avon, son 12 ayda artan dijital araçlar ve temsilciler için destek ve ayrıca patentli yeni ürünler aracılığıyla yeniliği ve iş dönüşümünü hızlandırıyor. En son yenilikleri arasında yedi yıllık kolajen kaybını yedi günde düzeltmeye yardımcı olan ProtinolTM ve hormonal dalgalanmaların cilt üzerindeki etkisini azaltmak için tasarlanan yeni Adapt koleksiyonu yer alıyor.

m-wmn-unq-e79a8cfcaa124b18a94fc530126d5dbd.jpg