Ahu ÖZYURTSalgın dönemi kadınlar için fazlasıyla zorlu geçen bir dönem oldu. Bir ara berbere bile gidememek herhalde biz kadınların en büyük sınavı haline geldi. Ama saç bakımı ve güzelliğin ötesinde özgüven, kendimizle barışmak ve Instagram’daki çılgın imaj yarışının dışında kalabilmek çok önemliydi.unilever-guzellik-ve-kisisel-bakimdan-sorumlu-marka-muduru-ozge-acarbay.jpegTam da bugünlerde Dove Markasının şampuan ürünleri için Türkiye’de başlattıkları “benim saçlarım ezberlerin ötesinde” kampanyasını Ünilever Güzellik ve Kişisel Bakımdan Sorumlu Marka Müdürü Özge Acarbay anlattı. Acarbay önce kampanyanın çekirdeğindeki “hilesiz güzellik” fikrini konuşarak başladık:“Ezberlerin ötesinde, aslında bizim Dove markamızın uzun zamandır dünya çapında yürüttüğü güzelliği kalıplardan çıkarma çabamızın bir parçası. 2018’de Türkiye’de ilk kez böyle bir adım atıp, güzelliğin yaş, kilo ya da boy ile sınırlı olmadığını vurgulamaya başladık ve devam ediyoruz. Sosyal medyada filtreler yüzünden herkes birbirine benzemeye başladı ki bu çok zararlı. Biz önce ilanlarımızda “fotoğraf hilesi yoktur” ibaresini kullanmaya başladık, ardından Vogue Dergisi ile 2019’da hilesiz güzelliği kutladığımız “Bana Benim Gibi Kadınları Göster” sergisi açtık. Bu moda sektörünün de bir anlamda özeleştirisi gibiydi.”SAÇININ ELEŞTİRİLMESİ KADINLARI ETKİLİYOR2019 yılındaki bu kampanyayı destekleyen Dove’un şampuan ve saç ürünlerine yönelik “Ezberlerin Ötesinde” kampanyası da tam bu fikirle devam ediyor. Acarbay, olası eleştiriler yüzünden kadınların %80’inin saçında değişiklik yapma fikrinden çekindiğini anlattı. Bu yılki kampanyanın üç güzel kadın yüzü var ve bunlardan başarılı oyuncu Özge Özpirinççi dizi veya film çalışması olmadığında saçlarını doğal haline bırakıyor, beyazlarını boyamamayı tercih ediyor. Acarbay, ünlü oyuncunun bile hedef olabildiğini şöyle anlattı:ezberlerinotesinde-reklami-ozge-ozpirincci.jpg“Özge’yi bile sosyal medyadan eleştiriyorlar. Biraz bakımlı ol diyorlar. Onun için bu kampanyada olması çok doğru oldu. Kampanyamızda bu ülkenin çeşitliliğini yansıtmak istedik onun için de artık başörtülü genç bir kadının, genç bir mimarlık öğrencisi olan Rabia’nın şampuan reklamında yer alması çok doğal bir durumdu. Keza saçlarını renkli boyayan ve geçen kampanyamızın da parçası olan Türkan hanım da öyle.”ezberlerinotesinde-reklami-rabia.JPG ezberlerinotesinde-reklami-turkan.jpg ÖZGÜVEN PROJESİ DE YOLA ÇIKTIAcarbay, Ünilever ve DOVE olarak sadece reklamlar ya da farkındalık ile yetinmediklerini özellikle gençlere ve okullara yönelik bir “Özgüven Projesi” (Self-Esteem Project) başlattıklarını da anlattı.whatsapp-image-2021-02-01-at-18-17-09.jpeghttps://www.dove.com/tr/dove-ozguven-projesi.html“Amacımız gençlerin dayatılan güzellik kalıplarının farkına varmalarını sağlamak ve gördükleri filtreli şeylerin gerçek olmadığını öğretmek, kendilerine güvenmelerini sağlamak. Dünya çapında 130’u aşkın ülkede uygulandı. Biz de Türkiye’de 50’den fazla şehre gittik. Özgür Bolat’ın hazırladığı bir eğitim modülü ile öğrencileri ve rehber öğretmenleri eğittik. 350.000 gençle temas etme şansımız oldu. Salgın nedeniyle tabii artık gezemiyoruz ama bu modülleri EBA’ya yüklettik. Öğretmenler için sitemizde de eğitim materyalleri var. Bunları yeni dönemde de devam ettireceğiz”whatsapp-image-2021-02-01-at-18-17-09-1.jpegdove-ozguven-projesi-logo.pngSALGIN SONRASI DOĞA DOSTU ÜRÜNLERAcarbay, COVID19’la mücadelede hijyen kadar wellbeing ve özgüvenin de bu senin tüketici trendlerini belirlediğini vurguladı. DOVE ve Love, Beauty and Planet markalarının özellikle hayvan dostu olmasının artık tüketici için tercih sebebi olduğuna dikkat çekti. “Hayvanlarda test edilmemiş olması, PETA akreditasyonu bizim baştan beri çok gurur duyduğumuz özelliklerimiz” diye konuştu. fotograf-hilesi-yoktur-damgasi.PNG