

- Marka (bu marka siz de olabilirsiniz) hikayenizi anlatın.
- Eğer ürün odaklı bir hesap yönetecekseniz: İnsanlara gerçek hayatta sahip olabilecekleri ürünleriniz olduğunu sürekli hatırlatın. Kitle etkileşimi yakalayın. Yeni ürünlerinizi tanıtın. Özel avantajlarınızı anlatın. Ürünlerinizin her biri için heyecan yaratın. Eğer kullanıcılarınıza yalnızca içerik sunmuyor, onların gerçek hayatta satın alabilecekleri ürünler sunan bir markayı temsil ediyorsanız, işin pazarlama yönünü de ön plana çıkarmalısınız.
- Takipçilerinizi, ürünlerinize yönlendirmek için yukarıdaki adımlara uygun bir pazarlama amacı belirleyin.


gibi detayları profilinize eklemelisiniz.Instagram sayfanız üzerinden yalnızca yorum, beğeni ve takip etkileşimi almanız yetmez. Tam anlamda, maksimum etkileşim için bu detaylar olmazsa olmaz hesap bilgileridir. Profil fotoğrafınızın sizi tam olarak anlatan bir görsel olması da sağlıklı etkileşim ve hesaba güven duyulması için son derece önemli.4-ETKİLEYİCİ GÖRSELLER PAYLAŞIN

- Tekrar eden paylaşımlardan kaçının.
- Profilinize benzersiz bir düzen oluşturun.
- Kendinize özel bir renk tonu üzerinden içerikler oluşturun.
- Renk tonu yerine dikkat çekici bir filtre kullanın.
- İçeriklerinizde sizi siz yapan bir imza belirleyin. Örneğin özel bir poz olabilir.
- Profilinize özel bir konum ya da hashtag belirleyin ve bunu her içerikte kullanın.
- Instagram, görsellik üzerine kurulu bir sosyal medya platformu. Bu nedenle her şeyden önce görsellerinizin kullanıcılar için çekici olması gerekiyor.
- İçeriklerinizin oluşturduğu bağlamı güçlendirmek için kendinize özel bir tema belirlemelisiniz, bunun için yukarıdaki noktaları göz önünde bulundurun.

- En önemli anlatıyı ilk önce yazın.
- Dikkat çeken emojiler ekleyin.
- Boşluklar bırakarak okuma kolaylığı sağlayın.
- Yazıları olabildiğince kısa tutun.
- Harekete geçirici, hedefe yönlendirici cümleler kullanın.
- Kullanıcıları içeriği beğenmek ve paylaşmak için motive edin.
- Paylaştığınız içeriğin açıklama kısmına, paylaştığınız görseli besleyecek 2200 karakterden oluşan bir metin girebilirsiniz ancak, hiçbir Instagram kullanıcısı 2200 karakterden oluşan bir metni okumayacaktır. Bu nedenle içerik açıklamalarındaki yazıları hazırlarken yukarıdaki noktalara dikkat etmelisiniz.

- Konum
- Yaşam tarzı
- Marka
- Ürün
- Topluluk
- Özel bir yarışma
- Kampanya
- Etkinlik
- İçerik konusu

- Günde bir ya da iki içerik paylaşmalısınız.
- Günde 5 ile 30 arasında hikaye paylaşmalısınız.
- Her gün kısa bile olsa bir kez canlı yayın yapmalısınız.
8-İLGİSİNİ ÇEKECEĞİNİZ KULLANICILARI TAKİP EDİN

- Alanınızda en yüksek takipçili hesabı bulun.
- Takipçilerini inceleyin.
- Sizin hesabınızla ilgileneceğinizi düşündüğünüz hesapları takip edin.
- Geri dönüşleri bekleyin.


- Spam hesaplar dışında sizi takip edeni, takip edin.
- Paylaşımınıza yorum yapan kişiye '@' kullanarak kullanıcı adı ile yanıt verin.
- İlgilendiğiniz hastag’e sahip içerikleri beğenin ve yorum yapın.
- İçeriklere yapılan yorumları beğenin.
- İlgili kullanıcılara özel mesaj gönderin.
- İçeriklerinize diğer kullanıcıları etiketleyin.
- İçerik açıklamalarında kullanıcıları sizinle iletişime geçmeye davet edin.
11-BENZER KULLANICILARLA ÇAPRAZ TANITIM YAPIN

- Doğru ortak seçmek için araştırma yapın.
- Çapraz tanıtım içeriğini ortağınız ile birlikte belirleyin.
- Tanıtım konusunda net kurallarınız olsun.
- Tanıtımdan en verimli şekilde yararlanın.

- Hesabınızı takip etmeli.
- Paylaşımı beğenmeli.
- İçeriğe yorum yapmalı.
- İçeriği kendi hesabında paylaşmalı.
- İçeriği daha fazla kişiye duyurmalı.
- Viral bir hashtag oluşturun.
- Tüm sosyal medya platformlarında paylaşın.
- İnternet sitenizde yayınlayın.
- E-posta bülteninizde duyurun.
- Çekiliş içeriğine reklam verin.

- Reklam bütçenizi belirleyin.
- Hedef kitlenizi seçin.
- Reklam süresini belirleyin.
- Reklamın alanını belirleyin (hikaye, gönderi).
- Reklam içeriğini oluşturun.
- Geri dönüş hedefi oluşturun.
14-İNSANLARI ÇEVRİMİÇİ DÜNYANIZA ÇAĞIRIN

- Ürün paketinize Instagram adresinizi ekleyin.
- Markanıza özel bir hashtag oluşturun.
- Diğer kullanıcıların ürünlerinize dair içeriklerini kendi hesabınızda da paylaşın.
- Instagram hesabınızı takip eden kullanıcılar için özel kampanyalar yapın.

- Tıklama oranı
- Site trafiği
- Takipçi sayısı
- Etkileşim oranı
- Hashtag yayılımı