Unilever’den 2030’da büyük hedef: Fosil Yakıta Veda
Dünya devi Unilever’in “Temiz Gelecek Vizyonu”nu Türkiye Ev Bakım Kategorisinden sorumlu Başkan Yardımcısı Leyal Eskin Yılmaz, Woman TV’den Ahu Özyurt’a anlattı.
COVID-19 temizlik ve tüketim alışkanlıklarımızı kökünden değiştirdi. Peki ama bu süreci doğa ile dost yapmak mümkün olabilecek mi? Dünya devi Unilever’in “Temiz Gelecek Vizyonu”nu Türkiye Ev Bakım Kategorisinden sorumlu Başkan Yardımcısı Leyal Eskin Yılmaz, Woman TV’den Ahu Özyurt’a anlattı.Salgında evlere kapandık, gün aşırı temizlik yaptık. Kullandığımız ürünler çeşitlendi ve hijyene olan ilgimiz hiç olmadığı kadar arttı. Peki ama kullandığımız ürünlerin pek çoğundaki kimyasal ya da fosil yakıt hammaddesini ne yapacağız?KADINLAR PERFORMANSA VE FİYATA BAKIYORLeyal Eskin Yılmaz, “Biz Tüketicimize sorduk. İki temel kriter görüyoruz. Çevre dostu ürünler alırım ama aynı performansı gösterebilecek mi? diye soruyor. Ve de tabii fiyat konusu da önemli. Ünilever de işte bu iki kriter için 20 yılda büyük bir dönüşüm planladı. Biz buna “Temiz Gelecek Vizyonu diyoruz” diyerek planı tanıttı.Buna göre, Ünilever tam 1 Milyar Euro’yu AR-GE ve ürün değişimine harcayacak. Amaç tamamen fosil yakıt bazlı kimyasalların deterjanlarda kullanımını sıfıra indirmek. 1 milyar Avro'luk Temiz Gelecek Vizyonu (Clean Future) yatırımı, 2030 yılına kadar Unilever’in ev ve çamaşır bakım ürünlerini fosil yakıttan elde edilmiş kimyasallardan tamamen uzaklaştırırken ürünlerin karbon ayak izini azaltmanın yeni yollarını da ortaya koyacak.Bu yatırım, Temiz Gelecek Vizyonu doğrultusunda yapılacak inovasyonların küresel araştırma, geliştirme ve inovasyon çalışmalarında kullanılacak.Unilever, diğer şirketleri de; bitkiler, hava ve deniz kaynakları ile atıklardan elde edilen yenilenebilir veya geri dönüştürülmüş karbon kaynaklarına geçiş için 'Karbon Gökkuşağı' (Carbon Rainbow™) yaklaşımını benimsemeye çağırıyor.Leyal Eskin Yılmaz Karbon Gökkuşağını ve renklerini de şöyle tanıttı:Siyah Karbon – Fosil Yakıt türevleriYeşil Karbon – Bitkisel Karbon (Sürdürülebilir Tarım)Mavi Karbon – Deniz Kaynaklı Ürünler (Yosun Türevleri)Gri Karbon – Atıklar ve geri dönüşümlü ürünlerMor Karbon – Yakalanan CO2 (Hindistan’da yaygın)1 MİLYAR EURO'LUK YATIRIM NASIL KULLANILACAK?Unilever’in Temiz Gelecek Vizyonu için ayırdığı 1 milyar Avro kaynak; fosil yakıttan elde edilmiş kimyasallardan uzaklaşılmasını sağlayacak biyoteknoloji araştırmalarının, karbondioksit ve atık kullanımı ve düşük karbonlu kimya çalışmalarının finansmanında kullanılacak. Bu yatırım ile biyolojik olarak çözünebilir ve su-etkin ürün formülleri oluşturulurken 2025 yılına kadar birincil plastik kullanımının yarıya indirilmesi de desteklenecek. TEMİZLİK SPREYLERİ YOK SATTITürk pazarının davranışlarını da yorumlayan Leyal Eskin Yılmaz, “Özellikle Cif Powershine ve Domestos’un sprey ürünleri inanılmaz iyi bir pazar payına ulaştı. Bu arada tüketicilerimizin sevdiği Vim de yenilenen haliyle geri geliyor” dedi.
Bunlar da ilginizi çekebilir
Yorumlar
Web sitemizden ayrılıyorsunuz
Bu bağlantı sizi https://www.womantv.com.tr dışındaki bir siteye yönlendiriyor.